loading...

آموزش سئو

بازدید : 5
سه شنبه 12 تير 1403 زمان : 15:22

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید از بازاریابی محتوا در اینستاگرام برای افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات خود استفاده کنید؟ آیا به دنبال راهکارها و استراتژی‌های مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام هستید؟

در این مقاله، شما خواهید آموخت که چگونه با استفاده از بازاریابی محتوا و ایجاد یک استراتژی مناسب در اینستاگرام، علاقه‌مندی و تقاضای بیشتری برای محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، ایجاد کنید.

استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی و فروش

بازاریابان باید وقت و انرژی خود را برای بازاریابی محتوا در اینستاگرام صرف کنند به دلیل دو عامل اصلی.

اولین عامل این است که اینستاگرام با داشتن امکان دایرکت مسیج (DM) هنوز هم پادشاهی می‌کند. دایرکت مسیج ابزاری ارزشمند برای برقراری ارتباط و انجام فروش از طریق اینستاگرام است.

علاوه بر این، این ویژگی بی‌نظیر باعث ایجاد ارتباط مستقیم مشتریان با شما از طریق ری‌اکشن سریعی می‌شود که در زیر استوری‌های شما وجود دارد و می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد. از این طریق، شما می‌توانید بهترین شکل ممکن علاقه‌مندی مشتریان را نسبت به محصولات و خدماتتان درک کنید. همچنین، با افزایش دایره ارتباطی شما با مشتریان، کسب و کارتان قطعاً رشد بیشتری خواهد داشت.

قابلیت شگفت انگیز دیگری که در دایرکت مسیج اینستاگرام وجود دارد، امکان ارسال صدا به مشتریان و مخاطبین است. با استفاده از این قابلیت، می توانید در هر زمان و تایم کاری مورد نظر خود، صدا را به مخاطبان ارسال کنید و به راحتی باعث صرفه جویی در زمان خود شوید.

دلیل دیگری که نشان می دهد بازاریابی محتوا در اینستاگرام بسیار موثر است، وجود قابلیت هایی مانند IGTV، پست گذاری در چند صفحه و استوری است. شما می توانید انواع عکس ها، تصاویر و ویدئو ها را به صورت پست های چند صفحه ای یا تک صفحه ای، به صورت استوری یا در فرمت ویدئو طولانی در IGTV منتشر کنید.

اشتباهات رایج بازاریابی محتوای اینستاگرام

برای یک مسیر موفق و استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام نیاز است که به ۳ اشتباه رایج در این زمینه بپردازیم.

تمرکز روی موارد و معیارهای فرعی

به نظر می‌رسد که تنها ارزیابی محتوای اینستاگرام خود را بر اساس تعداد لایک و کامنت دریافتی قرار دهیم و فقط به دنبال پست‌هایی باشیم که وایرال شوند. اما باید درک کنیم که مطالب مختلف می‌توانند اهداف مختلفی داشته باشند و نباید ارزیابی موفقیت آنها را به یک شیوه یکسان انجام دهیم. برای هر قسمت از محتوایی که در اینستاگرام خود ایجاد می‌کنیم، باید یک هدف مشخص داشته باشیم.

به عنوان مثال، اگر عکسی از زندگی خود و فعالیت‌هایتان را پست کنید، احتمالاً تعداد لایک و کامنت بیشتری نسبت به سایر مطالب دریافت خواهید کرد. اما باید در نظر داشته باشید که این تعاملات بیشتر به دلیل یک نگاه سطحی از سمت مخاطبان است. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که تعداد لایک و کامنت‌های بیشتر، باعث می‌شود الگوریتم اینستاگرام به شما و صفحه‌ی اینستاگرامتان توجه بیشتری کند.

از طرف دیگر، ممکن است به دنبال افزایش اشتراک گذاری و ذخیره بیشتر مطالب و پست های صفحه اینستاگرام خود باشید. بنابراین، برای این منظور، مطالبی با مضمون اینفوگرافیک یا نقل قولی ارزشمند تولید می‌کنید که احتمالاً تعداد زیادی ذخیره و به اشتراک گذاشته شوند. اما در عوض، تعداد کمتری لایک و نظر جذب می‌کند.

وقتی نظرات مشتریان را در محتوای خود نمایش می‌دهید، هدف شما ممکن است جلب دایرکت مسیج های بیشتر یا افزایش کلیک های پیوند در بیوگرافی شما باشد تا محصولات و خدمات شما در وب سایت دیده شوند. بنابراین، تعداد لایک یا نظرات پست ها اهمیت زیادی ندارد، زیرا این هدف اصلی شما نیست. بنابراین، تمرکز خود را بر روی نقاط مهم تری از بازاریابی محتوا در اینستاگرام قرار دهید.

طول کپشن

نوشتن کپشن های طولانی قبلاً به افزایش اعتماد الگوریتم اینستاگرام به صفحه شما کمک می‌کرد، اما اکنون این روش کارایی کمتری دارد. الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده و به صفحات به شکل متفاوتی رتبه می‌دهد. بنابراین، وقتی برای نوشتن کپشن های طولانی زمان زیادی صرف می‌کنید، احتمالاً وقت بیهوده‌ای را صرف کرده‌اید. زیرا نمی‌توانید اطمینان داشته باشید که این متن‌ها توسط مخاطبان خوانده می‌شوند یا نه.

هدف هر محتوایی این است که مخاطبان شما را به خرید و مصرف محصول وادار کند. وقتی ویدیویی را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید، می خواهید آن را به گونه ای انجام شود که افراد آن را تا آخر تماشا کنند. در نتیجه تمرکز شما روی زمان نگاه کاربر است. اما در متن پست های اینستاگرام، شما می خواهید محتوای خود را برای افزایش "زمان خواندن" گسترش دهید.

استراتژي محتوا اینستاگرام

یکی از اشتباهات رایج، اعتقاد به این است که با ارائه محتوای رایگان، مخاطبان را متقاعد به خرید محصولات می‌کنیم. بسیاری از افراد تمام محتوای محصولات خود را به صورت رایگان در چند پست اینستاگرام منتشر می‌کنند، در حالی که از نظر تجاری، این کار نادرست است.

آنچه شما در واقع انجام می‌دهید، آموزش مخاطبان خود است تا به محتوای با کیفیت و مناسب (نه زیاد و نه کم) ولی رایگان شما اعتماد کنند. بدون شک، یک فیلم 10 دقیقه‌ای، یک پست یا یک استوری چند صفحه‌ای کوچک هرگز به کسی کمک نمی‌کند تا یک مشکل بزرگ را حل کند. هرچه مشکلی که محصولات و خدمات شما در تلاش برای حل آن هستند بزرگتر باشد، ایجاد تنوع در محتوای اینستاگرام اهمیت بیشتری دارد.

به عنوان مثال، اگر به اشتراک گذاشتن پست‌های رایگان بسیاری درباره "بازاریابی محتوا در اینستاگرام یا استراتژی محتوا در اینستاگرام" بپردازید، افرادی که محتوای شما را مشاهده می‌کنند، هرگز نیازی به محصولات پولی شما نخواهند داشت. آن‌ها همه این کارها را با توجه به پست‌های شما ادامه خواهند داد، زیرا شما از طریق محتوای خود به آن‌ها آموزش داده‌اید که همیشه انتظار راه‌حل‌های رایگان را داشته باشند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 304
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 58
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 577
  • بازدید ماه : 577
  • بازدید سال : 4900
  • بازدید کلی : 6539
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی